چهار نکته که باید در انتخاب کمپرسور اسکرو به آن دقت شود

کمپرسور بهسان

در این مقاله قصد داریم تجربه چندین ساله خود را در خصوص کمپرسورهای اسکرو و هر آنچه که در هنگام انتخاب کمپرسور اسکرو باید به آن دقت شود، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

قبل از خرید کمپرسور نیاز است که به این سوال ها پاسخ دهید:

کمپرسور اسکرو نیاز فعالیت صنعتی شما را برآورده می کند یا کمپرسور پیستونی؟

کمپرسور با چه ظرفیت بازدهی نیاز دارید؟

چگونه با خرید کمپرسور اسکرو مناسب پول خود را پس انداز کنید؟

اشتباهات رایج در هنگام خرید کمپرسور کدام است؟

 

در چه شرایطی باید کمپرسور اسکرو خرید؟

  • وقتی در کارخانه‌هایی با گستردگی متوسط و بزرگ مشغول به فعالیت هستید.
  • وقتی دارای دستگاه‌ها و سیستم‌هایی هستید که به هوای فشرده به صورت مداوم و پیوسته نیاز دارند.
  • در مکان‌هایی که نمی‌توان از کمپرسور پیستونی به دلیل صدای زیاد آن استفاده کرد.

 

اگر برای شرایط شما یکی از دو گزینه‌ی زیر هم صدق کند، شما به کمپرسور اسکرو نیاز ندارید و می‌توانید از کمپرسور پیستونی استفاده کنید:

  1. اگر به هوای فشرده به صورت مداوم نیاز ندارید.
  2. اگر برای تامین باد ابزارهای بادی در کارگاه های کوچک، از کمپرسور استفاده کنید.

 

این مساله بسیار مهم را فراموش نکنید که کمپرسور مورد نظر شما باید بتواند به خوبی حجم و فشار مورد نیاز سیستم در خصوص هوای فشرده را تامین کند. متاسفانه در بسیاری از موارد افراد دقیقا نمی‌دانند چه کمپرسوری برای آنها مناسب است و این امر منجر به خرید یک کمپرسور بسیار بزرگ یا بسیار کوچک‌تر از نیاز آنها می‌شود.

 

 

دلایل خرید کمپرسور اسکرو

  1. با وجود یک کمپرسور پیستونی، نیاز به هوای فشرده بیشتری دارید.
  2. با توجه به به‌روز کردن ابزارآلات صنعتی کارگاهتان، نیاز به یک کمپرسور اسکرو پرتوان تر دارید.

 

1.با وجود یک کمپرسور پیستونی نیاز به هوای فشرده بیشتری دارید

در حالی که دستگاه جدیدی به مجموعه خود اضافه کرده اید که سبب شده کمپرسور پیستونی شما جوابگوی هوای مورد نیاز شما نباشد و به این دلیل قصد دارید کمپرسور باد اسکرو به مجموعه خود اضافه کنید، حجم این کمپرسور جدید متناسب است با دستگاه های جدیدی که به مجموعه خود اضافه کرده اید. البته نکته مهمی که بهتر است در نظر داشته باشید این است که احتمال طرح توسعه و افزودن دستگاه های جدید را در بررسی کنید. اگر احتمال می دهید در آینده نزدیک دستگاه های دیگری نیز به مجموعه خود اضافه خواهید کرد کمپرسور فعلی را به گونه ای انتخاب کنید که امکان تامین هوای آنها را نیز داشته باشد.

بهتر است، کمپرسور اسکرو را به عنوان کمپرسور اصلی کارگاهتان قرار دهید و کمپرسور پیستونی قدیمی را به عنوان کمپرسور دوم و ذخیره قرا دهید.

نیاز به یک دستگاه برای جایگزین کردن کمپرسور قدیمی خود دارید

فشار و حجم هوای تولید کمپرسور فعلی خود را چک کنید. اگر فشار و حجم کمپرسور قدیمی شما جوابگوی کار شما بوده است کمپرسور جدید را با همان مشخصات خریداری کنید. فقط احتمال افزایش ماشین آلات تولیدی تان را در نظر داشته باشید. اگر احتمال می دهید ممکن است دستگاه های خود را افزایش دهید کمپرسور بزرگ تری را نسبت به کمپرسور قبلی انتخاب کنید.

 

2.با توجه به به‌روز کردن ابزارآلات صنعتی کارگاهتان نیاز به یک کمپرسور اسکرو پرتوان تر دارید

در این حالت، شما می توانید یک کمپرسور هم اندازه با کمپرسور قبلی خریداری کنید و از هر دو کمپرسور در سیستم خود استفاده کنید. علاوه بر این شما می توانید یک کمپرسور بزرگتر خریداری کنید و کمپرسور قدیمی خود را به عنوان پشتیبان و ذخیره در سیستم قرار دهید.

 

اگر این دستگاه اولین کمپرسور اسکرویی است که شما خریداری می کنید:

اگر برای اولین بار قصد خرید کمپرسور اسکرو برای ماشین آلات و ابزارهای صنعتی کارگاه تان دارید، ابتدا کاتالوگ و دستور العمل راه اندازی دستگاه مورد نظر را مطالعه کنید. اکثر شرکت ها مشخصات فنی کمپرسور و قطعات به کار رفته در کمپرسور را در کاتالوگ قید می کنند.

قسمتی از تجهیزات کارگاه یا کارخانه شما که بالاترین فشار کاری را نیاز دارد، مشخص کننده فشار کاری کمپرسور است. بهتر است 1.5 بار به حداقل فشار مورد نیاز ابزارآلات اضافه کنید تا افت فشاری را که به دلیل لوله کشی و درایرها در سیستم رخ می دهد، جبران کند.

پس از مشخص شدن فشار کاری، جمع حجم هوای مصرفی تک تک ابزارآلات کارگاه یا کارخانه خود را محاسبه کنید. این عدد برابر با حداقل حجم هوای تولیدی کمپرسور جدید خواهد بود.

ظرفیت کمپرسور باد اسکرو می بایست از مقدار مصرف باد در کارخانه بیشتر باشد تا علاوه بر تامین هوای فشرده، کمپرسور اسکرو زمان کافی برای استراحت و قرار گرفتن در حالت آنلود را داشته باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *