چگونه در هنگام خرید کمپرسور مانع سوء استفاده افراد و شرکت های سود جو شویم ؟

در صنف تولید کمپرسور و تجهیزات مربوط به هوای فشرده، مانند هر صنف دیگری، در کنار اکثر صنعتگران و واحدهای صنعتی صادق و سخت کوش، تعداد اندکی از انسان های سود جو نیز وجود دارند که تنها به فکر سود و منافع خود هستند و در این راه دست به هر کاری می زنند. با کمی دقت و توجه به نکات زیر در هنگام خرید کمپرسور می توانید کالای نامرغوب را شناخته و از معامله با این افراد خودداری کنید:

1. مشخصات الکتروموتور را چک کنید

قدرت و توان الکتروموتور می بایست با دبی یا ظرفیت تولید باد کمپرسور متناسب باشد. (برای مثال اگر دبی کمپرسور 1200 لیتر بر دقیقه در فشار 8 بار است می بایست از یک الکتروموتور 7/5 کیلو وات با 10 اسب بخار قدرت استفاده شود.) بعضا مشاهده شده بعضی افراد از برندهای مختلف الکتروموتور با قدرت پاین تر استفاده می کنند و با تعویض نسبت قطر فولی ها افت قدرت را جبران می کنند. شاید در ظاهر با این کار خللی در کار کمپرسور ایجاد نشود، اما شدیدا باعث کاهش عمر مفید کمپرسور می گردد.

2. ظرفیت مخزن را چک کنید

در هنگام خرید کمپرسور حتما ظرفیت مخزن را خودتان محاسبه کنید. چون بعضا مشاهده شده است که برای پایین آوردن هزینه تمام شده حجم واقعی مخزن را کوچکتر از حجم اسمی آن می سازند .

3. از واحدهای واردکننده قطعات خریداری کنید

در برخی موارد، از کالاهای بی کیفیت چینی به نام کالای مرغوب اروپایی استفاده می کنند. سعی کنید تا جای ممکن از واحدهایی خرید کنید که خود، واردکننده قطعات کمپرسور هستند و از آنها برگه سبز و مدارک مربوط به اصلی بودن قطعه مورد نظر را در خواست کنید.

4. از خرید کالاهایی که ظاهر مناسب ندارند خودداری کنید

از خرید کالاهایی که ظاهر مناسب ندارند (رنگ، لیبل، جوشکاری و بسته بندی نامرغوب دارند) خودداری کنید، چون معمولا کالاهایی که ظاهر مناسب ندارند، از نظر فنی هم دچار نقص و مشکلاتی هستند.

برای دریافت جدول مربوط به ظرفیت کمپرسور و قدرت الکتروموتور با ما تماس بگیرید .