انواع کمپرسور

انواع کمپرسور

انواع کمپرسور های بهسان

یکی از پرکاربردترین و مفیدترین دستگاه های صنعتی که در بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، کمپرسور است.

واحد هواساز، الکتروموتور، دریچه های تخلیه هوا، سیم برق و الکترو… از اجزای اصلی اغلب کمپرسورها هستند. در ادامه شرکت ه‌واپویان بهسان ایرانیان به بررسی انواع کمپرسورها از جمله کمپرسور اسکرو، کمپرسور پیستونی، کمپرسور بدون روغن و فشارقوی پرداخته و ویژگی های مختلف هر یک را آورده است.

معرفی انواع کمپرسور هوا

به طور کلی کمپرسورها به دو دسته‌ی کمپرسورهای دینامیکی و کمپرسورهای جابه جایی مثبت تقسیم می‌شوند که از کمپرسور دینامیکی در فشارهای پایین تر و دبی بالاتر استفاده می‌شود و با فشار ثابتی کار می‌کنند. در مقابل کمپرسورهای جابه جایی مثبت بر اساس رفت و برگشت پیستون کار می‌کنند و قدرت تراکم بالاتری دارند، به همین سبب دبی پایین تر و فشار بالاتری در این نوع کمپرسور دیده می‌شود.

کمپرسور پیستونی

رایج‌ترین کمپرسور در صنایع مختلف کمپرسورهای پیستونی هستند که عملکرد آن ها برای متراکم سازی گازها از طریق یک پیستون رفت و برگشت پذیر است.

مزیت های کمپرسور پیستونی بهسان

کمپرسورهای پیستونی با قابلیت استفاده در صنایع گوناگون و دوام بالا دارای مزایایی از جمله موارد زیر هستند:

  • دارا بودن ظرفیت های مختلف
  • میل لنگ دوسر درگیر
  • کارتر آلومینیومی
  • دارای افترکولر
  • قابلیت استفاده در اغلب صنایع
  • مصرف بهینه

با این حال برخی ویژگی ها مانند تولید صدای زیاد، لرزش حین استفاده، بازدهی معمولی، سنگین بودن و احتمال روغن ریزی باعث می شود کمپرسور پیستونی گزینه ی مناسبی برای بسیاری افراد و کسب و کارها نباشند.

انواع کمپرسور

کاربرد کمپرسور پیستونی

بسیاری از کارخانه های مواد شیمیایی، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها، دندانپزشکی، استفاده از ابزارهای پنوماتیک و اتومبیل سازی و صنایع مربوط به آن از کمپرسورهای پیستونی برای فشرده سازی هوا استفاده می کنند. از اصلی ترین مزایای کمپرسور پیستونی بهسان می توان به دارا بودن هواساز ایتالیایی FIAC اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت کمپرسور پیستونی بهسان و انواع مختلف آن با ویژگی های متفاوت می توانید از کارشناسان بهسان مشاوره بگیرید.

کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو یا کمپرسور باد یکی از انواع کمپرسور است که برای تولید هوای فشرده در بسیاری از کسب و کارهای صنعتی  استفاده می شود. عملکرد کمپرسور اسکرو به دو صورت روتاری یا دورانی ست و ظرفیت آن بر اساس نیاز مشتری می تواند متفاوت باشد. کمپرسور اسکرو بهسان دارای هواساز ایتالیایی TMC ست که این مزیت، کمپرسور بهسان را به دستگاهی ایده آل و بی نقص بدل کرده است.

انواع کمپرسور

مزیت های کمپرسور اسکرو بهسان

کمپرسور اسکرو بهسان دارای مزایای فراوانی ست که این نوع از کمپرسور را به یکی از دستگاه های مناسب برای فشرده سازی انواع گاز تبدیل کرده است. این مزایا عبارتند از:

  • راندمان بالا
  • حجم مناسب و عدم نیاز به فضای خیلی بزرگ
  • لرزش ناچیز
  • عدم وجود نوسان در فشارهای بالا
  • مصرف بهینه انرژی
  • نصب و راه اندازی آسان
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • فشرده سازی هوا به صورت پیوسته

 

کمپرسور فشارقوی

یکی از انواع کمپرسور های پیشرفته و قوی کمپرسورهای فشارقوی هستند که در آن ها امکان ایجاد فشار تا 350 بار نسبت به سایر مدل های کمپرسور پیستونی وجود دارد. این دستگاه ها در مواردی که فشار بیش از 20 بار و هوادهی بین 100 تا 2000 لیتر باشد مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد کمپرسور فشار قوی در مصارف صنعتی و داروسازی بسیار فراوان است.

قابلیت متراکم سازی گازهای هلیوم، مونواکسید کربن، نیتروژن، هیدروژن و گاز طبیعی از دیگر مزیت های کمپرسورهای فشارقوی محسوب می شود.

انواع کمپرسور

کمپرسور بدون روغن بهسان

در کمپرسور ها از روغن به عنوان مایع روان کننده میان قطعات و خنک کننده ی دستگاه استفاده می شود که باعث می شود در هوای فشرده شده ی نهایی میزان کمی آلودگی و روغن وجود داشته باشد، با این حال نوع کمپرسور بدون روغن بهسان بدون استفاده از روغن قادر است عملیات فشرده سازی هوا را انجام داده و در صنایع بهداشتی مانند دندانپزشکی و داروسازی با خیال راحت مورد استفاده قرار گیرد.

در کمپرسور بدون روغن بهسان (Oil Free) اصطکاک میان قطعات به صفر رسیده و دستگاه انرژی کمتری مصرف می کند.

انواع کمپرسور

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *